Modelowanie, identyfikacja modeli i badania dynamiki żurawi samojezdnych
- Dodaj recenzję:
- Kod: 2048
- Producent: WNT
-
-
- szt.
- Cena netto: 25,00 zł 26,25 zł
Modelowanie, identyfikacja modeli i badania dynamiki żurawi samojezdnych, praca zbiorowa pod red. Bogdana Posiadały, rok: 2005, ISBN: 83-204-3100-X, oprawa twarda, liczba stron: 212, format: B5, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne WNT
Książka dotyczy badań symulacyjnych zjawisk dynamicznych pojawiających się w czasie cyklu roboczego podnoszenia ładunku przez żuraw samojezdny, z uwzględnieniem interakcji elementów żurawia i podłoża, również badań symulacyjnych i eksperymentalnych w odniesieniu do obiegu laboratoryjnego odwzorowującego główne elementy żurawia, a także modelowania i analizy drgań swobodnych w odniesieniu do żurawia samojezdnego typu DST - 285 zrealizowanych metodą elementów skończonych. Monografia zawiera oryginalne wyniki prac autorów. Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych, doktorantów oraz studentów wydziałów mechanicznych, a także dla projektantów żurawi samojezdnych.
Spis treści:
Książka dotyczy badań symulacyjnych zjawisk dynamicznych pojawiających się w czasie cyklu roboczego podnoszenia ładunku przez żuraw samojezdny, z uwzględnieniem interakcji elementów żurawia i podłoża, również badań symulacyjnych i eksperymentalnych w odniesieniu do obiegu laboratoryjnego odwzorowującego główne elementy żurawia, a także modelowania i analizy drgań swobodnych w odniesieniu do żurawia samojezdnego typu DST - 285 zrealizowanych metodą elementów skończonych. Monografia zawiera oryginalne wyniki prac autorów. Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych, doktorantów oraz studentów wydziałów mechanicznych, a także dla projektantów żurawi samojezdnych.
Spis treści:
1.Wstęp
2. Drgania podłużne siłowników hydraulicznych
2.1. Wprowadzenie
2.2. Dyskretno-ciągłe modele układów
2.2.1. Siłownik podparcia
2.2.1.1. Opis modelu
2.2.1.2. Sformułowanie zagadnienia drgań swobodnych
2.2.1.3. Rozwiązanie zagadnienia drgań swobodnych
2.2.1.4. Przykładowe wyniki numeryczne
2.2.2. Siłownik zmiany wysięgu
2.2.2.1. Opis modelu
2.2.2.2. Sformułowanie zagadnienia drgań swobodnych
2.2.2.3. Rozwiązanie zagadnienia drgań swobodnych
2.2.2.4. Przykładowe wyniki numeryczne
2.3. Dyskretne modele układów
2.3.1. Siłownik podparcia
2.3.1.1. Parametry zastępcze modelu
2.3.1.2. Przykłady liczbowe
2.3.2. Siłownik zmiany wysięgu
2.3.2.1. Parametry zastępcze modelu
2.3.2.2. Przykłady liczbowe
2.4. Podsumowanie
3. Drgania poprzeczne wysięgników teleskopowych
3.1. Wprowadzenie
3.2. Drgania swobodne układu belek z elementami dyskretnymi modelującego wysięgnik teleskopowy
3.2.1. Sformułowanie zagadnienia
3.2.2. Metoda funkcji Greena
3.2.3. Rozwiązanie zagadnienia
3.2.4. Badania numeryczne
3.3. Zagadnienia identyfikacji sztywności połączeń sprężystych członów wysięgnika teleskopowego na podstawie częstości drgań swobodnych
3.4. Podsumowanie
4. Drgania układu wysięgnik teleskopowy - siłownik zmiany wysięgu
4.1. Wprowadzenie
4.2. Modelowanie drgań układu w płaszczyźnie podnoszenia
4.2.1. Model dyskretno-ciągły
4.2.1.1. Opis modelu
4.2.1.2. Sformułowanie zagadnienia drgań swobodnych
4.2.1.3. Rozwiązanie zagadnienia drgań swobodnych
4.2.1.4. Przykładowe wyniki numeryczne
4.2.2. Model dyskretny
4.2.2.1. Opis modelu
4.2.2.2. Parametry zastępcze modelu
4.2.2.3. Przykłady liczbowe
4.3. Modelowanie drgań układu w płaszczyźnie obrotu
4.3.1. Model dyskretno-ciągły
4.3.1.1. Opis modelu
4.3.1.2. Sformułowanie zagadnienia drgań swobodnych
4.3.1.3. Rozwiązanie zagadnienia drgań swobodnych
4.3.1.4. Przykładowe wyniki numeryczne
4.3.2. Model dyskretny
4.3.2.1. Opis modelu
4.3.2.2. Parametry zastępcze modelu
4.3.2.3. Przykłady liczbowe
4.4. Podsumowanie
5. Oddziaływanie podpór żurawia samojezdnego na grunt sprężysto-plastyczny
5.1. Wstęp
5.2. Modele sprężysto-plastyczne gruntu. Wzmocnienia gruntu
5.3. Modelowanie konstytutywne gruntu
5.4. Badania własności mechanicznych gruntu
5.5. Oddziaływanie struktura-grunt i zagadnienie kontaktowe
5.6. Oddziaływanie czterech podpór na grunt przy unoszeniu wysięgnika i ruchu ładunku
5.6.1. Model obciążania podłoża przez podpory żurawia samojezdnego
5.6.2. Model dyskretny oddziaływania podpór i wyniki symulacji numerycznych
5.7. Oddziaływanie pojedynczej podpory na grunt przy uwzględnieniu sił prostopadłych do osi podpory
5.8. Wyznaczanie charakterystyk obciążenie - przemieszczenie gruntu
5.8.1. Model osiowosymetryczny obciążania podłoża przez pojedynczą podporę
5.8.2. Relacje obciążenie - przemieszczenie przy liniowo rosnącym obciążaniu gruntu
5.8.3. Relacje obciążenie - przemieszczenie przy liniowo zmiennym obciążaniu gruntu
5.9. Podsumowanie i wnioski
6. Wpływ układu podparcia na drgania poprzeczne wysięgnika teleskopowego
6.1. Sformułowanie i rozwiązanie zagadnienia
6.2. Przykładowe wyniki obliczeń numerycznych
6.3. Identyfikacja sztywności podpór sprężystych układu podparcia wysięgnika na podstawie częstości drgań swobodnych
6.4. Podsumowanie
7. Ruch układu żuraw samojezdny - przenoszony ładunek
7.1. Wprowadzenie
7.2. Dynamika układu z uwzględnieniem odkształcalności układów podporowego i zawieszenia ładunku
7.2.1. Model fizyczny układu
7.2.2. Równania ruchu układu głównego
7.2.3. Równania ruchu ładunku
7.3. Modyfikacje modelu dynamicznego układu
7.3.1. Modyfikacja z uwzględnieniem drgań układu wysięgnik teleskopowy - siłownik zmiany wysięgu
7.3.2. Modyfikacja opisu matematycznego układu podparcia i podłoża
7.4. Sformułowanie zagadnienia początkowego ruchu układu
7.5. Przykładowe wyniki obliczeń numerycznych
7.5.1. Ruch wymuszony układu
7.5.2. Drgania swobodne układu
7.6. Podsumowanie
8. Badania i identyfikacja modeli dynamicznych modelu laboratoryjnego żurawia
8.1. Wprowadzenie
8.2. Model dyskretno-ciągły
8.2.1. Model fizyczny
8.2.2. Sformułowanie problemu - model matematyczny
8.2.3. Wyniki obliczeń numerycznych
8.2.4. Podsumowanie
8.3. Model MES układu
8.4. Eksperymentalna analiza modalna modelu laboratoryjnego żurawia
8.4.1. Wprowadzenie
8.4.2. Stanowisko badawcze
8.4.3. Wyniki analizy modalnej badanego układu
8.4.4. Podsumowanie
8.5. Porównanie wyników analizy dynamicznej modeli żurawia laboratoryjnego
8.5.1. Wprowadzenie
8.5.2. Porównanie wyników analizy dynamicznej modelu dyskretno-ciągłego z modelem modalnym
8.5.3. Porównanie wyników analizy dynamicznej modelu MES z modelem modalnym
8.5.4. Porównanie wyników analizy dynamicznej modeli dyskretno-ciągłego, MES i modelu modalnego
8.5.5. Podsumowanie
9. Modelowanie i badania żurawia samochodowego
9.1 Wprowadzenie
9.2. Opis układu rzeczywistego
9.3. Opis modelowanych zespołów badanego dźwigu
9.3.1. Wprowadzenie
9.3.2. Opis ramy podwozia
9.3.3. Opis ramy nadwozia
9.3.4. Opis wysięgnika teleskopowego
9.4. Modelowanie badanego żurawia
9.5. Wybrane wyniki badań
9.6. Podsumowanie
10. Uwagi końcowe
Literatura
2. Drgania podłużne siłowników hydraulicznych
2.1. Wprowadzenie
2.2. Dyskretno-ciągłe modele układów
2.2.1. Siłownik podparcia
2.2.1.1. Opis modelu
2.2.1.2. Sformułowanie zagadnienia drgań swobodnych
2.2.1.3. Rozwiązanie zagadnienia drgań swobodnych
2.2.1.4. Przykładowe wyniki numeryczne
2.2.2. Siłownik zmiany wysięgu
2.2.2.1. Opis modelu
2.2.2.2. Sformułowanie zagadnienia drgań swobodnych
2.2.2.3. Rozwiązanie zagadnienia drgań swobodnych
2.2.2.4. Przykładowe wyniki numeryczne
2.3. Dyskretne modele układów
2.3.1. Siłownik podparcia
2.3.1.1. Parametry zastępcze modelu
2.3.1.2. Przykłady liczbowe
2.3.2. Siłownik zmiany wysięgu
2.3.2.1. Parametry zastępcze modelu
2.3.2.2. Przykłady liczbowe
2.4. Podsumowanie
3. Drgania poprzeczne wysięgników teleskopowych
3.1. Wprowadzenie
3.2. Drgania swobodne układu belek z elementami dyskretnymi modelującego wysięgnik teleskopowy
3.2.1. Sformułowanie zagadnienia
3.2.2. Metoda funkcji Greena
3.2.3. Rozwiązanie zagadnienia
3.2.4. Badania numeryczne
3.3. Zagadnienia identyfikacji sztywności połączeń sprężystych członów wysięgnika teleskopowego na podstawie częstości drgań swobodnych
3.4. Podsumowanie
4. Drgania układu wysięgnik teleskopowy - siłownik zmiany wysięgu
4.1. Wprowadzenie
4.2. Modelowanie drgań układu w płaszczyźnie podnoszenia
4.2.1. Model dyskretno-ciągły
4.2.1.1. Opis modelu
4.2.1.2. Sformułowanie zagadnienia drgań swobodnych
4.2.1.3. Rozwiązanie zagadnienia drgań swobodnych
4.2.1.4. Przykładowe wyniki numeryczne
4.2.2. Model dyskretny
4.2.2.1. Opis modelu
4.2.2.2. Parametry zastępcze modelu
4.2.2.3. Przykłady liczbowe
4.3. Modelowanie drgań układu w płaszczyźnie obrotu
4.3.1. Model dyskretno-ciągły
4.3.1.1. Opis modelu
4.3.1.2. Sformułowanie zagadnienia drgań swobodnych
4.3.1.3. Rozwiązanie zagadnienia drgań swobodnych
4.3.1.4. Przykładowe wyniki numeryczne
4.3.2. Model dyskretny
4.3.2.1. Opis modelu
4.3.2.2. Parametry zastępcze modelu
4.3.2.3. Przykłady liczbowe
4.4. Podsumowanie
5. Oddziaływanie podpór żurawia samojezdnego na grunt sprężysto-plastyczny
5.1. Wstęp
5.2. Modele sprężysto-plastyczne gruntu. Wzmocnienia gruntu
5.3. Modelowanie konstytutywne gruntu
5.4. Badania własności mechanicznych gruntu
5.5. Oddziaływanie struktura-grunt i zagadnienie kontaktowe
5.6. Oddziaływanie czterech podpór na grunt przy unoszeniu wysięgnika i ruchu ładunku
5.6.1. Model obciążania podłoża przez podpory żurawia samojezdnego
5.6.2. Model dyskretny oddziaływania podpór i wyniki symulacji numerycznych
5.7. Oddziaływanie pojedynczej podpory na grunt przy uwzględnieniu sił prostopadłych do osi podpory
5.8. Wyznaczanie charakterystyk obciążenie - przemieszczenie gruntu
5.8.1. Model osiowosymetryczny obciążania podłoża przez pojedynczą podporę
5.8.2. Relacje obciążenie - przemieszczenie przy liniowo rosnącym obciążaniu gruntu
5.8.3. Relacje obciążenie - przemieszczenie przy liniowo zmiennym obciążaniu gruntu
5.9. Podsumowanie i wnioski
6. Wpływ układu podparcia na drgania poprzeczne wysięgnika teleskopowego
6.1. Sformułowanie i rozwiązanie zagadnienia
6.2. Przykładowe wyniki obliczeń numerycznych
6.3. Identyfikacja sztywności podpór sprężystych układu podparcia wysięgnika na podstawie częstości drgań swobodnych
6.4. Podsumowanie
7. Ruch układu żuraw samojezdny - przenoszony ładunek
7.1. Wprowadzenie
7.2. Dynamika układu z uwzględnieniem odkształcalności układów podporowego i zawieszenia ładunku
7.2.1. Model fizyczny układu
7.2.2. Równania ruchu układu głównego
7.2.3. Równania ruchu ładunku
7.3. Modyfikacje modelu dynamicznego układu
7.3.1. Modyfikacja z uwzględnieniem drgań układu wysięgnik teleskopowy - siłownik zmiany wysięgu
7.3.2. Modyfikacja opisu matematycznego układu podparcia i podłoża
7.4. Sformułowanie zagadnienia początkowego ruchu układu
7.5. Przykładowe wyniki obliczeń numerycznych
7.5.1. Ruch wymuszony układu
7.5.2. Drgania swobodne układu
7.6. Podsumowanie
8. Badania i identyfikacja modeli dynamicznych modelu laboratoryjnego żurawia
8.1. Wprowadzenie
8.2. Model dyskretno-ciągły
8.2.1. Model fizyczny
8.2.2. Sformułowanie problemu - model matematyczny
8.2.3. Wyniki obliczeń numerycznych
8.2.4. Podsumowanie
8.3. Model MES układu
8.4. Eksperymentalna analiza modalna modelu laboratoryjnego żurawia
8.4.1. Wprowadzenie
8.4.2. Stanowisko badawcze
8.4.3. Wyniki analizy modalnej badanego układu
8.4.4. Podsumowanie
8.5. Porównanie wyników analizy dynamicznej modeli żurawia laboratoryjnego
8.5.1. Wprowadzenie
8.5.2. Porównanie wyników analizy dynamicznej modelu dyskretno-ciągłego z modelem modalnym
8.5.3. Porównanie wyników analizy dynamicznej modelu MES z modelem modalnym
8.5.4. Porównanie wyników analizy dynamicznej modeli dyskretno-ciągłego, MES i modelu modalnego
8.5.5. Podsumowanie
9. Modelowanie i badania żurawia samochodowego
9.1 Wprowadzenie
9.2. Opis układu rzeczywistego
9.3. Opis modelowanych zespołów badanego dźwigu
9.3.1. Wprowadzenie
9.3.2. Opis ramy podwozia
9.3.3. Opis ramy nadwozia
9.3.4. Opis wysięgnika teleskopowego
9.4. Modelowanie badanego żurawia
9.5. Wybrane wyniki badań
9.6. Podsumowanie
10. Uwagi końcowe
Literatura