Model procesu obsługi jednostek intermodalnych w terminalu kontenerowym

  • Dodaj recenzję:
  • Kod: 5653
  • Producent: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej
  • Autor: Mateusz Zając
  • Rok wydania: 2024
  • ISBN: 978-83-7493-267-7
  • Liczba stron: 320
  • Oprawa: miękka
  • Format: 17x24 cm

  • szt.
  • Cena netto: 114,29 zł 120,00 zł

Ze wstępu

Transport intermodalny został zdefiniowany przez Europejską Konferencję Ministrów Transportu jako przewóz towarów co najmniej dwoma różnymi rodzajami transportu w tej samej jednostce ładunkowej (Jednostka Transportu intermodalnego lub ITU) bez operacji formowania i rozformowania przy zmianie środka transportu. Większa część podróży odbywa się koleją, drogą wodną śródlądową lub morską, a wszelkie początkowe i/lub końcowe odcinki realizowane drogą są możliwie najkrótsze.
Jest on złożoną formą transportowania ładunków wymagającą udziału różnych uczestników działających w oparciu o różne modele gospodarcze w podzielonym środowisku, często nadal stosujących odmienne rozwiązania modalne i rozdzielonych granicami państw. Jest definiowany jako łańcuch składający się z kilku rodzajów transportu, które są mniej lub bardziej skoordynowane i współdziałają w terminalach intermodalnych w celu zapewnienia usługi „od drzwi do drzwi".

Spis treści

Wstęp

1. Obsługa kontenerów w typoszeregu jednostek ładunkowych

2. Zasady operacji realizowanych w terminalach intermodalnych
2.1. Kształtowanie operacji i przestrzeni składowej terminalu kontenerowego
2.2. Operacje terminalowe w obsłudze jednostek ładunkowych
2.3. Planowanie składowania kontenerów w terminalach
2.4. Analiza strategii składowania kontenerów w terminalach kontenerowych
2.4.1. Planowanie eksploatacji składowiska dla kontenerów przybywających
2.4.2. Prace przygotowawcze w operacji rozładowani

3. Zagadnienie przepływu ładunków w lądowym kolejowo-drogowym terminalu intermodalnym. Przegląd literatury
3.1. Przydzielenie miejsca składowego i zmiana położenia kontenera w obrębie terminalu
3.2. Modelowanie pracy maszyn w terminalu kontenerowym
3.3. Załadunek pojazdów i przydzielenie miejsca na wagonie kolejowym
3.4. Podsumowanie podejścia literaturowego

4. Cel i zakres prac

5. Modelowanie procesu obsługi jednostek intermodalnych w terminalu kontenerowym
5.1. Model grafowy procesu obsługi jednostek intermodalnych w terminalu kontenerowym
5.1.1. Obsługa ładunków w strefie buforowej składowiska
5.1.2. Obsługa w strefie warsztatowej
5.1.3. Obsługa w strefie składowania
5.1.4. Obsługa jednostki ładunkowej w strefie odpraw celnych
5.2. Odwzorowanie modelu grafowego w środowisku symulacyjnym
5.3. Metoda gromadzenia danych oraz estymacja parametrów modelu
5.3.1. Obsługa w strefie buforowej składowiska
5.3.2. Obsługa w strefie warsztatowej
5.3.3. Obsługa w strefie składowania
5.3.4. Obsługa jednostki ładunkowej w strefie odpraw celnych

6. Przykładowe obliczenia z zastosowaniem opracowanej metody obsługi jednostek ładunkowych w intermodalnym terminalu kontenerowym
6.1. Wpływ intensywności zgłoszeń do systemu
6.2. Analiza procesu obsługi ładunków w strefach terminalu kontenerowego

7. Podsumowanie

Bibliografia
Suplement
Załącznik A. Model grafowy procesu obsługi jednostek intermodalnych w terminalu kontenerowym
Załącznik B. Wdrożenie modelu grafowego w środowisku symulacyjnym
Załącznik C. Metoda gromadzenia danych oraz estymacja parametrów modelu