Modelowanie sprężenia mostów
- Dodaj recenzję:
- Kod: 213797
- Producent: Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne
-
-
- szt.
- Cena netto: 28,00 zł 29,40 zł
Modelowanie sprężenia mostów, Machelski Czesław, oprawa broszurowa, rok wyd: 2010, format 16,5x23,5cm, Stron 146, ISBN: 978-83-7125-191-7
Sprężenie jest zamierzonym, projektowanym zabiegiem technicznym zmieniającym naturalny, powstały w wyniku grawitacji, układ sił wewnętrznych w konstrukcji. Cel ten osiąga się przez zastosowanie zaprojektowanej trasy cięgna z założeniem minimalizacji siły sprężającej. Przebieg cięgna i siła sprężająca wywołują charakterystyczne dla tej trasy oddziaływania na konstrukcję. Modelowaniu tego oddziaływania w mostach o zróżnicowanej geometrii przęseł poświęcona jest treść książki. Liczne przykłady dydaktyczne i obliczenia zrealizowanych projektów sprężenia mają ułatwić korzystanie z ogólnych (nie specjalistycznych) programów MES.(...)
W niniejszej książce prezentowane jest ujęcie statyczne efektów sprężenia, dające pogląd na redystrybucje˛ sił wewnętrznych w elementach konstrukcji. Ogólne algorytmy mogą być użyteczne w zastosowaniu do różnych grup mostów: betonowych, zespolonych (stalowych), prefabrykowanych – o różnych schematach statycznych: belkowych, rozporowych (ramowych), podwieszonych. Algorytmy w tym samym ujęciu mogą być stosowane w dowolnych modelach geometrii konstrukcji: liniowych, płaskich, przestrzennych; odwzorowanych z użyciem elementów prętowych, powierzchniowych, objętościowych.
Spis Treści
1. ELEMENTY SYSTEMU SPRĘŻENIA
2. ODDZIAŁYWANIE KABLA NA KONSTRUKCJE
3. PROJEKTOWANIE WSPÓŁBIEŻNEJ TRASY KABLA
4. SPRĘŻANIE STALOWYCH MOSTÓW ZESPOLONYCH
5. SPRĘŻANIE MOSTÓW PODWIESZONYCH
6. WZMACNIANIE PRZĘSEŁ STALOWYCH Z ZASTOSOWANIEM SPRĘŻENIA
Sprężenie jest zamierzonym, projektowanym zabiegiem technicznym zmieniającym naturalny, powstały w wyniku grawitacji, układ sił wewnętrznych w konstrukcji. Cel ten osiąga się przez zastosowanie zaprojektowanej trasy cięgna z założeniem minimalizacji siły sprężającej. Przebieg cięgna i siła sprężająca wywołują charakterystyczne dla tej trasy oddziaływania na konstrukcję. Modelowaniu tego oddziaływania w mostach o zróżnicowanej geometrii przęseł poświęcona jest treść książki. Liczne przykłady dydaktyczne i obliczenia zrealizowanych projektów sprężenia mają ułatwić korzystanie z ogólnych (nie specjalistycznych) programów MES.(...)
W niniejszej książce prezentowane jest ujęcie statyczne efektów sprężenia, dające pogląd na redystrybucje˛ sił wewnętrznych w elementach konstrukcji. Ogólne algorytmy mogą być użyteczne w zastosowaniu do różnych grup mostów: betonowych, zespolonych (stalowych), prefabrykowanych – o różnych schematach statycznych: belkowych, rozporowych (ramowych), podwieszonych. Algorytmy w tym samym ujęciu mogą być stosowane w dowolnych modelach geometrii konstrukcji: liniowych, płaskich, przestrzennych; odwzorowanych z użyciem elementów prętowych, powierzchniowych, objętościowych.
Spis Treści
1. ELEMENTY SYSTEMU SPRĘŻENIA
2. ODDZIAŁYWANIE KABLA NA KONSTRUKCJE
3. PROJEKTOWANIE WSPÓŁBIEŻNEJ TRASY KABLA
4. SPRĘŻANIE STALOWYCH MOSTÓW ZESPOLONYCH
5. SPRĘŻANIE MOSTÓW PODWIESZONYCH
6. WZMACNIANIE PRZĘSEŁ STALOWYCH Z ZASTOSOWANIEM SPRĘŻENIA